Espiritu, een droom wordt werkelijkheid... English Language Homepage
Veel gestelde vragen
Terug naar Homepage

Waar ben ik? > Verslagen > Oktober 2003 - Equator Cruise >
(ENGLISH LANGUAGE VERSION AVAILABLE)

DE ALLER LAATSTE UPDATE (10 August 2005): De laatste belevenissen & foto's met natuurlijk de aankomst in Scheveningen [Spanje - Scheveningen*] [Azoren - Spanje] [Azoren]
*) verslag gewijzigd sinds laatste update

Espiritu is te koop (1MB)

Oktober 2003
Equator Cruise

Zonsopgang bij vertrekAnkerplaatsTuk Tuk aan het roerHappy!

We hebben met Espiritu meegedaan aan de Equator Cruise. Een vijfdaagse zeilhappening waar zo'n 12 motor - en zeilboten aan meededen. Kent Goeking, die ons vergezeld heeft van Hong Kong naar Singapore, was ook van de partij. Hij durfde het toch weer aan om na het avontuur vanuit Hong Kong, bij ons aan boord te stappen.

Stefan & Tuk TukOp 14 oktober zeilden we van Singapore naar Nongsa Point Marina op Batam / Indonesie. De volgende dag voeren we daar vandaan zuidwaarts. Na een heerlijke dag zeilen tussen de schitterende Riau eilanden, gingen we voor anker in een prachtige baai. We genoten van de zonsondergang, kaasje en wijntje erbij, helemaal goed!

Opeens wordt er door een boot van de organisatie, een bewaker, compleet met geweer bij ons aan boord afgeleverd. Wat is dit nu? Daar hebben we niet om gevraagd! Uit veiligheidsoverwegingen was hiertoe door de organisatie besloten, gezien recente incidenten met piraten in dit gebied. Op commerciele schepen wel te verstaan en niet op cruiseboten, maar toch... Dus toen hadden we Tuk Tuk aan boord. Hij bleek best aardig en had zelfs ook nog enige zeilkennis, dus zo erg was het nu ook weer niet. Maar je voelt je toch wel in je privacy aangetast.0 graden!

Op de evenaarWe vertrokken de volgende dag vroeg en een paar uurtjes later gleden we over de evenaar (zie foto rechts, 0.00.000N). Dit heugelijke feit hebben we op passende wijze gevierd met luid getoeter, waarna Stefan en Kent met een koud biertje het water in sprongen. Vervolgens zeilden we naar ons einddoel, het eilandje Lingga. Mooi plekje, in the middle of nowhere, waar we in een fantastisch baaitje ankerden. Op Lingga hebben we heerlijk gebarbecued, gebiert en leuke andere zeilers leren kennen.BBQ Lingga

Op de terugweg hadden we jammer genoeg nauwelijks wind, waardoor we bijna constant het "ijzeren zeil" hebben aangehad. Veel vaart maakten we niet, zodat we nog maar een extra nachtje op de ankerplaats van de eerste nacht hebben gelegen. Heel vervelend was dit niet, want met de crew van een aantal andere boten hebben we op een groot motorjacht een pas gevangen vis op de BBQ gelegd en deze met de nodige biertjes en wijntjes verorberd.De bemanning

Al met al een erg leuke trip en weer goed voor onze zeilervaring!!

[Natascha]

| Webstats | Mail Espiritu E-mail Espiritu | Contact | Sponsors | Links |

Copyright © 2003-2005 Stefan en Natascha Verweij.